dinsdag, september 02, 2014

OK

Vanmorgen moesten we naar de dokter, om ons jaarlijks beetje bloed af te staan om dat dan weer uitgebreid te onderzoeken op van alles en nog wat...
Ik vroeg hoelang dat duurde voor je iets te horen kreeg van dat darmonderzoek... "Oh ja, ik heb daar iets van gekregen..." Als ze het zo zeggen weet je het eigenlijk al, alles is OK... Ik moet dus niet van die olijke pap slikken en twee dagen zonder eten en de laatste dag zelfs zonder drinken ook gaan zitten.... om dan een onderzoek te ondergaan van de darm.

Anny wel, en dat onderzoek, dat was niets, maar die twee dagen zonder eten... Dat is erg.

Maar nu zijn we dus alle twee in orde, althans wat onze darmstelsel betreft.

Bij het onderzoek van deze morgen blijkt dat onze bloeddruk in orde is, onze hartslag ook, en onze longen piepen ook niet... Goedgekeurd voor de dienst.
Anny verwoordde het "De moteur is goed, maar de carrosserie is naar de kloten"... De dokter lachte en zei dat de conclusie juist was...

Met die carrosserie heeft Anny het over haar rug. 't Meisje zat weer te zweten van 't zeer. Nog een kleine twee weken en we mogen naar de pijnkliniek...

Blog-vriend "De Woelmuizenier" had het vandaag over het feit dat Poetin zijn blog ook leest, hij heeft vastgesteld dat er vanuit Rusland heelder pakken mensen blijkbaar zijn blog lezen... Bij mij is het Obama, die me volgt met argusogen, heelder pakken Kamerikanen volgen mijn blog.

Een mens vraagt zich af wie daar in Rusland of in Amerika een blog gaat liggen lezen van een Nederlandstalig iemand... Nu schrijf ik nog wel eens over politiek, maar De Woelmuizenier heeft het vooral over zijn wonderlijke manier van tuinieren... Vermoed men daar een soort geheimschrift ?

Enfin, ik laat het niet aan mijn hart komen... Als ze het graag lezen, ze zijn welkom, en wie weet laten ze de politiek nog vallen op basis van een of andere opmerking van mij, en groeit er nog een goeie uit. En als de Russen geheime boodschappen vinden in de patatten van mijn collega-blogger, dan zou ik hem aanraden er meteen eens een recept bij te zetten van "Hoe maak je echte frieten"... Want wellicht kennen ze dat daar niet. En wie weet zien ze daar een vredesboodschap in... Dat is immers iets wat we nodig hebben, als we kijken naar het gebeuren aan de grens met Oekraïne.

Heb je het ook gehoord of gelezen dat heel wat Imams uit Great Brittain een banvloek hebben uitgesproken over IS ? Zie je wel dat je niet alle moslims over één zelfde kam moet scheren ! De meesten zijn net zoals wij veel meer voor de vrede dan wel voor de oorlog. Ik krijg de seskes als ze die mensen allemaal in het spreekwoordelijke verdomhoekje stampen. Al die vreemden zijn profiteurs, al die vreemden zijn dieven, al die vreemdelingen zijn werkloos, en werklozen zijn lui.

Voor de oorlog waren de Joden de slechteriken, en nu zijn het de moslims... Ik heb schrik van die manier van redeneren. En ik wil het niet over politiek hebben, maar uiterst rechts heeft de neiging met zo'n veralgemeningen te werken. Ik kan het niet helpen, maar dan huiver ik.
Veralgemeningen zijn altijd gevaarlijk !
En uiterst rechts en uiterst links zijn uitersten... en iedereen weet dat de middenweg de beste is. Het best  beantwoordt aan de brede massa...
Een oplossing voor een geschil, is een gevolg van onderhandelen, en proberen een oplossing te vinden die voldoet aan alle partijen... Die oplossing kan er slechts komen, als iedere partij de indruk heeft dat ze iets uit de brand slepen. En dus kom je automatisch ergens in het midden terecht.
Het is geen ideale oplossing, maar het is een oplossing die voor iedereen aanvaardbaar is.

Als een land geregeerd wordt door een regering die bestaat uit een uiterste, dan kan het niet anders, of je krijgt heel wat ontevredenen. En heel wat mensen die uit de boot vallen.
In de tijd van Thatcher was ik in Schotland. In de regio rond Fort Williams had men dan een werkloosheid van 70 (zeventig !) procent...
Economisch groeide Great Brittain, maar ten koste van een heel pak van zijn eigen inwoners. Om het beleid verder en verder uit te bouwen zette men alles op alles om de tegenpartij (onder meer de vakbonden) monddood te maken. Nu nog zie je in dat land rijke regio's en regio's waar armoede en werkloosheid heel hoog is... Dat zijn ook regio's waar de criminaliteit hoger is, maar who cares, de economie is goed...

djudedju

tot de volgende ?

1 opmerking:

Woelmuizenier zei

Geen slecht idee, die frieten.
Citaat uit: http://www.deutschlandfunk.de/raumfahrt-fritten-im-all.676.de.html?dram:article_id=274015 :
"Der russische Kosmonaut Volkov hat kürzlich gesagt, auf einer Mars-Mission würde er gerne normales Essen bekommen und hat dabei konkret Pommes frites erwähnt."